pühapäev, 18. september 2016

Wulong - Stage Two

Stage Two oli minu jaoks kõige vähem ootatud etapp ja samas tahtsin, et oleks see juba möödas. Nimelt oli sel päeva ees kaks rattasõitu - esimene 20km ja teine 42km. Arvestades, mis mõnu juba eelmisel päeval pakuti, ei saanud see ometi lihtsam tulla, vaid raudselt serveeritakse parimad palad. Samuti andis raskusest aimu eeldatavad sõiduajad.

Kui teisel võistluspäeval andis esimese päeva asfaldijooks reie- ja säärelihastes tunda, siis vist järgmise päeva ratas oli piisavalt hea kerimine, sest lihased olid pigem vähem valulikud. Loomulikult oli jalas tunda väsimust hotellis treppe kõndides.

Etapi start asus linnas Wulong, 40min bussisõitu allamäge. Kuna tegemist oli tööpäevaga ja mõned inimesed siin riigis ikka töötavad ka, siis jäime liiklusummikusse, kuid õnneks korraldajad olid mõistlikud ja paindlikud ning start läks sujuvalt vähemalt 15min edasi. Esialgu arvasin, et ikka kl 9 tuleb joonele asuda, aga nähes, et mingit suuremat kogunemist ja võistlejate kokku ajamist ei toimu, siis sai rahulikumalt võtta.

Võistluse sisu oli seekord järgmine:
- jooks 0,5km
- kajak 9,5km
- ratas 20km
- jooks 6km
- ratas 42km
- jooks 4km

Esimene jooks oli tormijooks kajakkidesse aerude, vestide ja kiivritega. Kuna kajakisõit kulges kiirevoolulises, kergelt kivises ja keeristega jões, siis oli kohustuslik ka peakate. Üks tiim arvas, et vahest ikka pole vaja, aga kui tahtsid stardialasse siseneda, siis ei lastud. Õnneks olime ju Hiinas ja siit saab vist 100m raadiuses kõike. Või vähemalt leiad kellegi, kes sulle vajaliku asja organiseerib. Nii läks ka neil ja starti astuti eriti uhkete läikivate ehituskiivritega. Kuna hilisemate jooksude jaoks oli vaja kaks paari tosse (etapid algasid erinevatest kohtadest) ja nagu enamusel meist, oli ka minul kaasas 2 paari spordisusse. Arvi ja Sander läksid rattakingadega, mina siiski vabaaja tossudega. Rain oli meil kõige paremini varustatud. Arvi võttis ka minu aeru, et mul oleks lihtsam ning see vist oli kõige leebem stardijooksudest ja kummita. Kokku 1km ja ~6min.

Foto: korraldajatelt

Kajakis oli kohustulik kanda põlle ning meil läks omajagu aega, et neid sinna korralikult peale saada. Hiljem sõites ja piltidelt oli näha, et kuigi tegemist oli kohustuliku elemendiga, olid paljud stardist väljunud seda paika panemata. Võib olla siis panid sõidu käigus peale. Igal juhul mul tuli mõne lainega ikka korralikult vett peale. 

Jõel liikusime tänu voolule küll nobedasti, aga ikkagi olime teistest ja oma poistest aeglasemad. Võib olla oli eilne pikem sõit kätes, sest veidi iseloomutult möödus see liikumine. Veekeeriseid oli päris palju ja nõudis Arvilt suuremat tüürimispingutusi. Meie ees käis kaks paati ka ümber, üks see sama eelmise päeva vene sõimupaatkond. Õnneks olid valvekaatrid kohe käepärast ning aitasid nad kuivale. Kokku etapp 9,83km ja 40min.

Kajakisõit tehtud, kiirelt paadist välja ning 400m üles tee peale vahetuspunkti, kus ootasid meid rattad. Eesolijad olid kuskil 1-2min kaugusel, tagant oli ka väike vahe. Ees ootas 20km väntamist ning Sander jälle pulti. Rada kulges kui mitte ainult, siis peaasjalikult ülesmäge. Ju meie tempo oli hea, sest mõne aja pärast saime kätte oma põhirivaali sõber lätlase Andrise tiimi (nende iga päeva eesmärk oli eestlasi võita) ja liikusime mõnda aega koos. Järsematel nukkidel suutsime nad ikkagi maha raputada väsimatu Sanderi töö tulemusel. Etapi viimases kolmandikus tulid veel ühed seljad vastu, kus Saksa-Šveitsi tiimi meesliige liikus väga vaevaliselt. Nendega pikka pidu polnud ning järgmisesse vahetuspunkti jõudsime mõne minutilise eduga. Kokku 21,26km ja 1h30min, tõusumeetreid 988! ning alla kõigest 136m.

Foto: korraldajatelt.

Järgnes jooks, kus alustasime ja lõpetasime samas vahepunktis. Tuli joosta külasse ning sealt ringiga tagasi. Sanderi taastumiseks vedas vahelduseks Arvi, ja siis Rain. Tempo oli viisakas ning esialgu pigem ülesmäge, külast tagasitulles rohkem pigem allamäge ning rohkem off-road. Kedagi kätte ei saanud ja jälitajatega hoidsime ka vahet. Kokku 7km ja 44min.

Taaskord ratta peale ning nüüd ootas ees tõeline katsumus, kõige pikem ratta distants. Sander asus taas vedama. Kuna allamäge ma kummis ei sõitnud ja maastik oli vahepeal piisavalt üles-alla, siis ühel sellisel üles-alla lõigul jäin veidi käiguvahetusega hiljaks ning sättides vedamiskummi suutsin ikkagi esimese kukkumise teha vasakule küljele. Õnneks suhteliselt kohapealt (hästi ei saanud ka jalga lahti), nii et suurt häda ei midagi. 

Rassisime aga muudkui ülesmäge ning ühel hetkel hakkas asi ikka väga käest ära minema. Tõusunurk muutus juba päris järsuks ja mul hakkas vaikselt Sanderist kahju. Üksasi on seal ise üles saada, aga hoopis teine asi on seal kedagi veel lisaks üles tõmmata. No ega ma ka tirri ei lasknud, vaid ikka väntasin, aga need lõppematud tõusud olid koledad. Need alistasid isegi Sanderi! Ikkagi inimene. Jumal tänatud. Proovisid veel teised ka vedada, aga ei midagi. Eelnevad päevad ja esimene rattasõit olid kõigi jalgadesse jälje jätnud. Minu õnnetuseks oli veel pea pool maad minna, aga lootus oli, et millalgi need tõusud lõppevad ja algab allamäge osa. 

Vahepeal möödus meist taas Saksa-Šveitsi tiim, kelle väsinud mees oli vist jooksuga kosunud ja liikus paremas tempos. Ühe järsema betoontee kurvis tegin teise kukkumise, kus nurk läks suureks ja üritades jalga lahti saada, et kasvõi jooksuga edasi minna, takerdusin ja kukkusin seekord paremale küljele kurvist kergelt kraavi poole. Õnneks jälle suhteliselt koha pealt ning ei midagi hullu. Hambad ristis kannatasin ja väntasin edasi. Ühe tõusuga mõtlesin, et hea küll vast seal kurvis lõppeb tõus ja punnitan sinnani, aga kui kurvini jõudsin ja nägin, et veel tõuseb ja mitte sujuvalt, vaid ronides, siis andsin alla ja lükkasin ratast käe kõrval. Natuke pelgasin ka järjekordset kukkumist juba, sest nurk on järsk ja äkki ei saa jalga vajalikul hetkel lahti. Üks auto tuli ka meil tagant ning isegi sellel oli raskusi nendest ülijärskudest betoontee kurvidest ülessaamisega. Aga kõik mis ei tapa, teeb ainult tugevaks. Ja ükskord peavad need tõusud ka lõppema!!! Kokku tulin vist 3 korda ratta pealt maha, poisid ka liitusid, sest neil ei ole ju mõtet sõita, kui mina nagunii kõnnin. Ma ei suutnud uskuda, et nii palju läheb ülesmäge ja nii järsult, see oli ikka ropp. Õnneks rohkem tiime meist mööda ei läinud.

Allamäge osa oli hea, kuni betooni pealt keerasime kruusateele ja mis lõpuks läks kohati päris kiviseks ja "künkaliseks". Jalad punases ja kere väsinud, olin piisavalt ebakindel, et pigem rahulikult laskuda. Sander, Rain sõitsid eespool, Arvi pidas valvet ja juhendas. Tegelikult meeldivad mulle need kivised, konarlikud allamäe lõigud kohati isegi vähem, sest ülesmäge on nagunii kõik aeglased ja ajakaotus ei tule nii suur, aga allamäge kui oled aeglane, siis võid päris korralikult kaotada. Nt meie põhirivaal sõber lätlase Andrise tiim oli meist antud rattaetappis 11min kiirem. Usutavasti vast midagi läks ka ülessõitmisel kaduma, sest nende tiimi vedur töötas ja kordagi ei kõnnitud, aga nende naine oli parajalt bad ass laskumistel. Meie õnneks oli ka neil vähemalt üks rehvivahetus. No ja et veel draamat lisada, siis tegin ka ühes suuremate kividega kurvis kolmanda kukkumise, sest hoo olin maha pidurdanud ja selliseid mürakaid ma ei oodanud ja jälle ei saanud hästi jalga lahti. Seekord siis korralikumalt paremale puusale, kuid jätkuvalt veretult. Veel mõned lõputuna tunduvad kilomeetrid ja tuligi kauaoodatud vahetuspunkt. Kokku 47km (5km rohkem kui kirjas oli!!!) ja 3h. Usutavasti TOP3 kõige raskem asi, mida olen teinud, kui mitte lausa TOP1.

Punkti jõudes teatas Arvi, et üks tiim on 1-2min kaugusel, arvatavasti Andrise oma. Kiire vahetus, jook-söök ja punuma. Lahkusime enne, kui jälitajad punkti jõudsid. Jooks oli lühike ja nobe. Valdavalt allamäge off-road metsas, kuniks jõudsime tee peale, et siis aiamaalappide vahel finišisse spurtida. Jälitajad järgi ei tulnud ning kedagi ei õnnestunud endal ka kinni napsata. Lõpetamine oli korralik enesega rahulolu, sest vaatamata kõigele siiski sai tehtud ja päev üle elatud.
Kokku 90,88km ja 6h34min.

Üks etapp veel minna! Ja siis 10 päeva puhkust enne järgmisi võistlusi :)

Raja profiil kella järgi:



Tulemused:

Stage Two tulemused.

Koondtulemus ajas.

Koondtulemus pildis.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar